تولید محتوا به چه معناست؟

فهرست مطالب

تولید محتوا برترین مسئولیت برای بازاریابان محتوای امروزی است. وقتی جریان کار روزانه ما را تجزیه تحلیل کنید، متوجه می شوید که ایجاد محتوای عالی مسئولیت اصلی ما است. و بهترین راه برای تعامل ما با مخاطبان و تأثیرگذاری بر درآمد است.

 

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند شناسایی موضوع جدیدی است که می‌خواهید درباره آن بنویسید. تصمیم می‌گیرید که محتوا به چه شکلی باشد، استراتژی سئو خود را تعیین می‌کند و سپس در واقع آن را تولید می‌کنید.

از آنجایی که محتوا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد (پست‌های وبلاگ، ویدئوها، کتاب‌های الکترونیکی، توییت‌ها، اینفوگرافیک‌ها، و تبلیغات) فرآیند تولید محتوا بسیار ظریف است. و همیشه آنطور که به نظر می‌رسد ساده نیست. اما انجام آن به خوبی می تواند واقعاً بر تجارت شما تأثیر بگذارد. در واقع، تحقیقات اخیر ثابت می کند که ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت باعث می شود مشتریان 131 درصد بیشتر از کسب و کار شما خرید کنند.

ایجاد محتوای عالی با یک فرآیند تثبیت شده شروع می شود. ما شما را در فرآیند تولید محتوا از ابتدا تا انتها راهنمایی خواهیم کرد و نشان خواهیم داد که چگونه ایجاد محتوای عالی می تواند به مخاطبان و مشتریان شما کمک کند تا راه حل ها و پاسخ هایی برای مشکلات خود پیدا کنند.

 

تولید کننده محتوا چیست؟

قبل از اینکه به فرآیند تولید محتوا بپردازیم، بیایید با اصول اولیه مانند تعریف سازنده محتوا شروع کنیم. خالق محتوا به شخصی اطلاق می شود که مسئول ایده پردازی، ایجاد و توزیع محتوایی است که یک برند را به مخاطبان هدفش متصل می کند . هدف سازندگان محتوا ایجاد محتوای جذاب و جذابی است که توجه کاربران را به سمت هدایت ترافیک وب‌سایت، تبدیل‌ها و تعاملات با برند شما در پلتفرم‌های خارجی مانند شبکه‌های اجتماعی جلب کند. این می تواند محتوای اطلاعاتی باشد، اما لزومی ندارد. برای مثال می‌تواند برای افزایش آگاهی از برند، سرگرمی باشد.

سازندگان محتوای دیجیتال در هر پلتفرم یا کانالی محتوا تولید می کنند. وجود تولیدکنندگان محتوای اختصاصی برای هر سازمان سازمانی ضروری است. اینها بازاریابان محتوا هستند که از طریق محتوای باکیفیت که بالاترین امکان رتبه بندی در SERP و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را فراهم می کند، به زندگی ایده ها کمک می کنند.

 

ایده پردازی محتوا

ایده‌های محتوا می‌توانند از مکان‌های مختلف، هم از درون تیم محتوای شما، هم از طرف مشتریان، از سایر سهامداران شرکت شما، از داده‌های جدید و یا از چیزی که به شما الهام می‌بخشد، بیاید. و بسته به هدف قطعه محتوا، تصمیم گیری در مورد زاویه صحیحی که باید در مورد یک موضوع خاص داشته باشید می تواند چالش برانگیز باشد.

به عنوان مثال، اگر وظیفه ایجاد محتوایی را دارید که یک ویژگی محصول جدید را برجسته می کند، ممکن است ایده اولیه ای از آنچه برای تولید نیاز دارید داشته باشید. اما اگر وظیفه شما گسترده‌تر است، به عنوان مثال، محتوایی در مراحل اولیه بنویسید که ترافیک ارگانیک را به وب‌سایت شما هدایت کند، ممکن است لازم باشد روش‌های دیگری برای ارائه ایده‌های محتوا بررسی کنید. در اینجا چند روش وجود دارد که می‌دانیم به شما کمک می‌کند تا خلاقیت‌هایتان را به جریان بیندازید، و به شما کمک می‌کند رویکردهای نوآورانه و مؤثری را برای محتوای بالقوه پیدا کنید.

 

 

چگونه ایده های محتوا تولید کنیم

از طریق تحقیق کلمات کلیدی فرصت ها را پیدا کنید

تحقیق کلمات کلیدی روشی فوق العاده برای کشف نحوه صحبت مخاطبان شما در مورد یک موضوع است. علاوه بر این، تحقیق در مورد کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند فرصت های جدیدی را برای محتوا کشف کنید که ممکن است به تنهایی در نظر نگرفته باشید. و، می‌توانید از حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی (MSV) برای تخمین میزان ترافیک ارگانیکی که ممکن است دریافت کنید استفاده کنید، اگر در نهایت شروع به رتبه‌بندی برای عباراتی که انتخاب می‌کنید در مورد آنها بنویسید.

درخواست بازخورد مشتری پرسیدن از مشتریان ممکن است راه ساده ای برای ایده گرفتن به نظر برسد، اما اغلب سوالات بی پاسخی در مورد محصول یا فضای شما وجود دارد که می توانید به آنها پاسخ دهید. ایجاد محتوا حول این سؤالات تأثیر مستقیم و معناداری بر مشتریان فعلی شما خواهد داشت.

 

خودتان را به جای مخاطبانتان بگذارید

به عنوان یک بازاریاب، اولین مسئولیت شما این است که مشتری خود را درک کنید . بنابراین، هنگامی که به دنبال ایده های جدید هستید، به این فکر کنید که مشتری شما چه چیزی را جذاب، جالب یا مفید می داند. سپس بررسی کنید که چگونه این ایده ها می توانند با استراتژی محتوای شما کار کنند. می‌توانید سایت‌هایی مانند Quora را بررسی کنید تا دریابید که افراد درباره چه موضوعاتی در زمینه‌های تخصصی شما سؤال می‌کنند.

 

با گروه های بزرگتر در سازمان خود طوفان فکری کنید.

دانش سازمانی شما ابزاری قدرتمند برای استفاده در هنگام ارائه ایده های محتوای جدید است. به عنوان مثال، تیم پشتیبانی مشتری شما بینش زیادی در مورد مشکلات روزمره مشتریان شما دارد. تیم فروش شما دانش زیادی در مورد راه حل هایی دارد که مشتریان بالقوه از شما نیاز دارند یا می خواهند بیشتر درباره آنها بشنوند. ضربه زدن به گروه های دیگر در سازمان شما به شناسایی ایده های محتوایی کمک می کند که با نیازهای مشتریان شما (و مشتریان بالقوه) صحبت می کند.

 

بررسی رقبا

بررسی کنید که رقابت شما در مورد چه چیزی می نویسد. به عنوان یک تولید کننده محتوا، همیشه باید از موضوعاتی که رقبای نامشخص و بی نام شما در فضای شما می نویسند آگاه باشید. درک اینکه چگونه رقبای شما به یک موضوع برخورد می کنند به شما کمک می کند تا صدا، رویکرد و محتوای برند خود را از آنها متمایز کنید، شکاف ها را در استراتژی محتوای آنها شناسایی کنید و به محتوای شما کمک می کند تا در فرآیند فروش برجسته شود.
هنگامی که مرحله ایده پردازی را به پایان رساندید و می دانید که در مورد کدام موضوع می خواهید بنویسید، گام بعدی این است که برنامه ریزی کنید و آنچه را که قرار است ایجاد کنید مشخص کنید.

 

برنامه ریزی محتوا

اولین قدم در برنامه ریزی محتوای خود این است که تصمیم بگیرید می خواهید چه شکلی داشته باشد. اگر برخی از ایده‌ها به صورت بصری نمایش داده شوند قوی‌تر خواهند بود مثل اینفوگرافیک یا ویدیو. سایر بخش‌های محتوا ممکن است برای متن ساده مناسب‌تر باشند. برای آنها، یک پست وبلاگ، مقاله یا کتاب الکترونیکی ممکن است بهترین شکل باشد.

شما می توانید با بررسی اینکه چه نوع محتوایی قبلاً در مورد موضوع شما ایجاد شده است بینش زیادی به دست آورید. به عنوان مثال، ایده موضوع (یا کلمه کلیدی) خود را در گوگل تایپ کنید و ببینید چه نوع محتوایی در صفحه اول می آید. آیا ویدیوها یا سایر انواع نتایج خاص وجود دارد ؟ URL ها به اینفوگرافیک ها پیوند دارند؟ آیا تصاویر در SERP ظاهر می شوند؟ دانستن اینکه کدام نوع محتوا از قبل در مورد موضوع شما وجود دارد باید به تصمیم شما در مورد نوع محتوا کمک کند.

علاوه بر این، در طول مراحل برنامه ریزی، باید مطمئن شوید که در حال انجام تحقیقات مناسب کلمات کلیدی پیرامون موضوع خود هستید. هنگام ایجاد محتوای وب، باید یک کلمه کلیدی را برای هدف انتخاب کنید تا بتوانید کلمه کلیدی را به طور مناسب در محتوای خود در حین نوشتن ادغام کنید، نه بعد از آن.

 

گام بعدی

گام بعدی این است که در مورد مقیاس پروژه محتوایی خود تصمیم بگیرید. اگر ایده محتوای شما خاص و محدود است، ممکن است فقط به یک پست وبلاگ، ویدیو یا مقاله برای پرداختن صحیح به موضوع نیاز داشته باشید.

اما اگر به یک موضوع بزرگ نزدیک می‌شوید، به‌ویژه موضوعی که برای ارزش پیشنهادی کسب‌وکارتان یا حوزه تخصص شما مهم است، ممکن است نیاز داشته باشید که چندین قطعه محتوا پیرامون این ایده ایجاد کنید. سازندگان محتوای موفق قبل از اینکه شروع به نوشتن یا ایجاد کنند، دقیقاً تصمیم خواهند گرفت که پروژه تمام شده آنها چگونه باشد.

 

در اینجا چند سوال دیگر وجود دارد که توصیه می کنیم در مرحله برنامه ریزی از خود بپرسید:

  1. چه شخصیتی را با این قسمت از محتوا هدف قرار می دهم؟
  2. این قسمت از محتوا در چه مرحله ای از سفر خریدار صحبت می کند؟
  3. چقدر زمان و پول می توانم برای ایجاد این قطعه از محتوا سرمایه گذاری کنم؟
  4. برای اجرای دیدگاهم به چه کمک یا منابع دیگری نیاز دارم (یک طراح برای ایجاد یک اینفوگرافیک، یک تهیه کننده ویدیو برای فیلمبرداری از یک فیلمنامه و غیره)؟
  5. آیا محتوایی که من ایجاد می کنم به موقع است؟ یا این قسمت از محتوا همیشه سبز است؟
  6. چگونه این قطعه از محتوا در طرح بزرگتر استراتژی محتوای من قرار می گیرد ؟
  7. این محتوا به کدام مخاطبان یا گروهی از مشتریان کمک می کند؟
  8. این قسمت از محتوا به چه کسی در سازمان من کمک می کند؟

هنگامی که برنامه خود را انجام دادید، می توانید شروع به تولید محتوای خود کنید.

 

ایجاد محتوا

بالاخره زمان ایجاد محتوای خود است. این بخش شما در حال حاضر در آن حرفه‌ای هستید. از برنامه هایی که انجام داده‌اید و ایده هایی که انجام داده‌اید برای تولید یک محصول نهایی فوق‌العاده استفاده کنید.

اگر مراحل 1 و 2 را به طور موثر تنظیم کرده‌اید، باید همه چیزهایی را که برای ایجاد محتوای شگفت انگیز نیاز دارید داشته باشید.

اما، هنگام نوشتن، فیلم، طراحی یا تولید، به خاطر داشته باشید که تولید محتوا یک فرآیند زنده و تنفسی است. اگر متوجه شدید چیزی در زاویه‌ای که تصمیم گرفتید یا قالب محتوایی که تصمیم گرفتید اشتباه است، از برداشتن یک قدم به عقب نترسید. این فرآیند باید روان باشد و ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشد زیرا اطلاعات جدیدی در مورد مشتریان و مخاطبان خود به دست می آورید.

 

پس از انتشار محتوا چه می کنید؟

هنگامی که بالاخره روز انتشار فرا رسید و محتوای خود را در جهان گسترده و منتشر کردید، نفس عمیقی بکشید! اما فراموش نکنید که مسیر تولید محتوا، از ایده پردازی تا انتشار، ادامه دارد. یک استراتژی محتوای خوب دارای یک فرآیند ایجاد قوی و همچنین یک برنامه تبلیغاتی برای قبل و بعد از انتشار است. وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب محتوا این است که هر قسمت از محتوا را در طول سفر کامل خود ببینید. بنابراین اجازه ندهید که فرآیند ایجاد تمرکز از استراتژی توزیع و تبلیغ شما پس از انتشار، که به همان اندازه مهم هستند، منحرف شود.

و مثل همیشه از موفقیت ها و اشتباهات خود درس بگیرید. هر محتوایی که ایجاد می کنید یک آزمایش است. از طریق نظارت و اندازه گیری مناسب عملکرد آن ، شما قادر خواهید بود بگویید چه چیزی برای شما و سازمان شما مفید است. از این دانش برای آگاهی دادن به تلاش های خود استفاده کنید، زمانی که فرآیند ایجاد محتوای بعدی خود را از نو شروع می کنید. و با ایجاد یک لیست مجموعه ای از KPI ها و اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) محتوای خود، می توانید ارزش تلاش های محتوایی خود را ثابت کنید و برای ابتکارات آینده خرید بیشتری به دست آورید.

 

سخن آخر

اگر می خواهید تا آموزش تولید محتوا را به صورت تخصصی ببینید، حتما دوره تولید محتوا پانا مارکتینگ را تهییه نمایید. اگر تازه کار هستید و به دنبال پلتفرم تولید محتوا هستید، قطعا پدیشا یک گزینه مناسب برای تمرین تولید محتوا شما است!

درباره نویسنده
Picture of تیم تحریریه
تیم تحریریه
نویسندگی رو با پدیشا شروع کن!